CSR Consulting od lat angażuje się w inicjatywy społeczne. W ramach wsparcia pro bono firma współpracuje z Polskim Czerwonym Krzyżem, pomagając jednej z najstarszych i najbardziej zasłużonych organizacji humanitarnych w Polsce w budowie i realizacji długofalowej strategii rozwoju.
Jak to wygląda w praktyce? 8 marca w Lublinie odbył się warsztat strategiczny Polskiego Czerwonego Krzyża, którego celem była ewaluacja działań organizacji w latach 2023-2024 oraz określenie priorytetów na 2025 rok. Warsztat odbył się w oparciu o cele, ambicje i założenia długofalowej Strategii PCK do 2030, przyjętej w 2022 roku. Spotkanie zgromadziło blisko 30 przedstawicieli i przedstawicielek PCK z całej Polski, w tym z Biura Zarządu Głównego oraz oddziałów okręgowych.
Uczestnicy omówili dotychczasowe dokonania organizacji w kluczowych obszarach działalności, takich jak pomoc humanitarna, system ratownictwa, edukacja humanitarna, krwiodawstwo, pomoc społeczna oraz działania opiekuńcze. W trakcie dyskusji dzielili się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami zarządczymi oraz wspólnie wyciągali wnioski na przyszłość. To pozwoliło wypracować rekomendacje do wdrożenia na poziomie całej organizacji w kolejnych latach realizacji strategii.
W ramach warsztatu, uczestnikom zostały udostępnione materiały przygotowane przez ekspertki CSR Consulting, zawierające przegląd badań i raportów na temat kluczowych wyzwań społecznych w Polsce oraz przykłady działań organizacji pozarządowych, które skutecznie odpowiadają na te wyzwania. Materiały, jako cenne źródło inspiracji były punktem wyjścia do dalszej pracy nad rozwojem działań Polskiego Czerwonego Krzyża.
Uczestnicy skoncentrowali się na opracowywaniu planów działań zespołów roboczych na 2025 rok. Korzystając z materiałów przygotowanych przez CSRC, poszczególne zespoły wyznaczyły kluczowe cele, określiły wyzwania oraz zaplanowały projekty i niezbędne zasoby.
Ponad dziewięć godzin warsztatów pozwoliło pracownikom PCK skupić się na przyszłości organizacji, wymianie pomysłów i wypracowaniu rozwiązań, które umożliwią PCK skuteczne odpowiadanie na zmieniające się potrzeby społeczne i budowanie jeszcze silniejszej pozycji organizacji na mapie Polskich organizacji humanitarnych.
– Strategiczne podejście do zarządzania zasobami – czasowymi, finansowymi, ludzkimi – jest kluczowe dla każdej organizacji, nie tylko dla firm. Ogromnie się cieszę, że mogę moje doświadczenie w pracy z biznesem przekuć na realne wsparcie organizacji społecznej o tak szerokim i znaczącym wpływie, jak Polski Czerwony Krzyż. Dzięki budowaniu nowoczesnych, przejrzystych i przede wszystkim skutecznych struktur organizacyjnych i modeli zarządzania, realizowane projekty i działania – niezależnie czy w obszarze krwiodawstwa, działalności opiekuńczej czy pomocy humanitarnej – mogą przynosić najlepsze rezultaty, maksymalizując wartość dodaną dla ich beneficjentów. Mam nadzieję, że coraz więcej organizacji społecznych będzie włączało w swoje działania strategiczne, „biznesowe” metody, dzięki którym w skuteczny sposób będą mogły realizować postawione przed sobą misje i cele – opowiada Adrianna Zielińska, konsultantka ESG w CSR Consulting, specjalistka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, jedna z prowadzących opisane warsztaty.
Współpraca CSR Consulting z Polskim Czerwonym Krzyżem nie ogranicza się do jednorazowego wydarzenia. Warsztat w Lublinie to element długofalowego procesu, którego celem jest działanie PCK w oparciu o kompletną strategię rozwoju organizacji oraz budowanie kompetencji liderskich w jej strukturach.